Strona główna Plotki i mity Najwieksze mity o odchudzaniu

Najwieksze mity o odchudzaniu

623
0
PODZIEL SIĘ

W dzisiejszych czasach niemalże każdy z nas chce pozbyć się kilku zbędnych kilogramów. Nic dziwnego, skoro posiadanie szczupłej sylwetki stało się po prostu modne. Informacje na temat odchudzania znajdziemy dosłownie wszędzie, jednak nie wszystkie mogą okazać się zgodne z prawdą. Niestety przez ostatnie lata narodziło się mnóstwo mitów, które nie tylko nie pomogą nam w uzyskaniu wymarzonego efektu, ale i także mogą poważnie zaszkodzić naszemu zdrowiu. Najwyższy czas więc rozprawić się z nimi raz na zawsze.

  1. Owoce nie tuczą

  Jest to niezwykle powszechna opinia, nie jednak do końca prawdziwa. Większość ze znanych nam owoców jest wprawdzie niskokaloryczna, jednak zawierają one takie cukry proste jak fruktoza czy glukoza, które doprowadzą do błyskawicznego uczucia głodu. Dlatego też nie jest wskazane ich spożywanie po porze obiadowej. Jeśli jednak podczas diety nie możemy się oprzeć bez pysznych owoców, starajmy się wybierać przede wszystkim jabłka oraz cytrusy. Wystrzegajmy się natomiast bananów, arbuzów, gruszek oraz winogron.  

  1. Najlepszym sposobem na schudnięcie jest głodówka

  Jest to absolutnie nieprawda. Każdy doświadczony dietetyk kategorycznie zabroni jakiegokolwiek głodzenia się. Niestety cały czas głodówki nie tracą na popularności, co więcej, tworzą się specjalne grupy osób, które pragną się wspólnie wspierać w stosowaniu tej niebezpiecznej dla naszego zdrowia metody. Już po kilku dniach stosowania głodówki nasza waga może spaść nawet o kilka kilogramów. W znacznej części pozbędziemy się jednak cennej tkanki mięśniowej, a nie tłuszczowej na której zależy nam najbardziej.  

  1. Należy unikać pieczywa oraz makaronów

  Kolejny popularny mit, które niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Pieczywo i makarony same w sobie są wbrew pozorom niskokaloryczne. Co więcej, ich pełnoziarniste odmiany dostarczą nam potężną dawkę zbawiennego dla nas błonnika pokarmowego, który pozytywnie wpływa na przemianę materii oraz uczucie sytości. Prawdopodobnie źródłem tego fałszywego przekonania jest gigantyczna kaloryczność tłustych sosów, które do nich dodajemy.    

  1. Efekt jojo jest nieunikniony

  W tym przypadku wszystko zależy od diety, którą stosujemy. Jeśli została ona opracowana przez doświadczonego dietetyka na podstawie unikalnych cen pacjenta, wystąpienie efektu jojo może być naprawdę znikome. Do tego oczywiście musi dojść nasza samokontrola.  

  1. Margaryna jest mniej tucząca od masła

  Fałsz. Zarówno masło (tłuszcz zwierzęcy), jak i margaryna (tłuszcz roślinny) posiadają zbliżoną wartość kaloryczną. Wybór więc zależy jedynie od osobistych upodobań.  

  1. Podczas odchudzania warto zrezygnować ze śniadań

  Absolutna bzdura, która wbrew pozorom może przynieść dość duże szkody naszemu organizmowi. Śniadanie jest bowiem najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To właśnie dzięki niemu zyskujemy cenną energię na następne poranne godziny.  

  1. Alkohol sprzyja utracie zbędnych kilogramów

  Niewinnie wyglądający drink może okazać się prawdziwym sabotażem naszej diety. Niestety każdy rodzaj alkoholu jest wysokokaloryczny. Dla przykładu, tylko 50ml wódki dostarczy nam aż 110 kcal!  

  1. Ostatni posiłek należy zjeść przed godziną 18

  W tym przypadku mamy do czynienia z prawdziwą legendą, która powtarzana jest niemalże przy każdej możliwej okazji. Nikt nie ma jednak bladego pojęcia skąd tak naprawdę pochodzi, zwłaszcza, że jest irracjonalna z medycznego punktu widzenia. Wszystko zależy o której dana osoba kładzie się spać. Ostatni posiłek powinno się spożyć na około 2-3 godziny przed snem.