Strona główna Ciąża i dziecko Ciąża a powrót do dawnej figury

Ciąża a powrót do dawnej figury

493
0
PODZIEL SIĘ

Ciąża to wspaniały okres w życiu kobiety, jednak powrót do sylwetki sprzed cudu narodzin nie jest łatwy. Niektóre panie już nigdy nie będą wyglądały tak, jak przed poczęciem dziecka, co może być deprymujące. Czy są zatem jakieś sprawdzone sposoby na powrót do idealnej figury? Po pierwsze, jak przy każdym odchudzaniu, należy zachować umiar i cierpliwość – zbyt szybkie zrzucenie wagi zazwyczaj kończy się efektem jojo, czyli błyskawicznym powrotem do stanu sprzed kuracji. Jeśli czujemy się na siłach i mamy trochę wolnego czasu, warto poświęcić go na aktywność fizyczną – wbrew powszechnemu powiedzeniu, sama praca przy dziecku nie pomoże zrzucić zbędnych kilogramów. Jeśli chodzi o ćwiczenia, najlepiej wybrać takie, które nie będą zbytnio obciążające dla organizmu, a jednocześnie pomogą się zrelaksować, tzn. lekki jogging, jazda na rowerze czy pływanie. Ważne, żeby się nie przeforsować. Jeśli chodzi o dietę, zaleca się zastąpienie ukochanych podczas ciąży słodkości owocami, najlepiej cytrusowymi, zrezygnowanie z solenia potraw – zamiast tego lepiej dodać inne przyprawy; należy pić duże ilości wody, świeżo wyciskane soki, chude mleko, kefiry lub maślanki; z mięsa najlepszy będzie drób, zaś z pieczywa – razowe. Najlepiej jest spożywać 5 posiłków dziennie, w odstępach nie mniejszych, niż 3 i nie większych, niż 4 godziny, codziennie mniej więcej o tych samych porach. Oczywiście żadnych fast-foodów, alkoholu, tłustych potraw i słodyczy! Jeżeli powrót do dawnej sylwetki ma być efektywny i korzystny dla zdrowia, trzeba się poświęcić i ponieść kilka niezbędnych wyrzeczeń.