Strona główna Trening 10 powodów, dla których warto wykonywać ćwiczenia fizyczne

10 powodów, dla których warto wykonywać ćwiczenia fizyczne

475
0
PODZIEL SIĘ

Ćwiczenia są wspaniałe, ćwiczenia są zdrowe, ćwiczenia pomogą osiągnąć harmonię, ćwiczenia to, ćwiczenia tamto… Ale dlaczego właściwie warto ćwiczyć? Jakie są konkretne, logiczne argumenty przemawiające za regularną aktywnością fizyczną? Postaramy się wyjaśnić to w 10 prostych, przejrzystych punktach.

1. Waga

Ćwiczenia pomagają w utrzymaniu optymalnej wagi. Kiedy zaczynamy się odchudzać lub postanowiliśmy zrobić coś z niewielkimi nawet nadprogramowymi ilościami tłuszczu, musimy trzymać się tego postanowienia nie tylko w czasie kuracji, ale również po niej – tylko wtedy utrzymamy efekty naszej walki o smukłą sylwetkę!

2. Odporność

Regularny wysiłek fizyczny znacząco wpływa na poprawę odporności organizmu – właściwie nie dotykają nas takie problemy, jak przeziębienia czy katar. Ponadto, ćwiczenia wzmacniają wytrzymałość fizyczną i kondycję, co nie jest bez znaczenia dla utrzymania organizmu w stanie wypoczęcia i gotowości do działania.

3. Profilaktyka

Sport jest istotnym elementem profilaktyki chorób. Osoby trenujące regularnie oraz stosujące odpowiednią dietę są mniej narażone np. na zachorowanie na cukrzycę typu II, jak również nie miewają migren ani problemów z kręgosłupem. Siedzący tryb życia prowadzi natomiast do problemów z układem sercowym.

4. Zdrowe kości

Sport wzmacnia układ kostny poprzez zwiększenie masy kości oraz ich stopnia mineralizacji. Efektem tego są bardziej odporne na złamania kości.

5. Dobre samopoczucie

Znane jest powiedzenie – w zdrowym ciele, zdrowy duch. Ale co oznacza ono w praktyce? Z badań wynika, że sport jest doskonałym środkiem zapobiegającym depresji! Podczas ćwiczeń organizm wytwarza duże ilości endorfiny, czyli odpowiedzialnego za doskonałe samopoczucie hormonu szczęścia. Dzięki temu, czujemy się bardziej zrelaksowani i odprężeni, a zmęczenie po treningu jest przyjemne. Ponadto, po wysiłku fizycznym sen jest lepszy i spokojniejszy, a mózg pozostaje dłużej młodszy i sprawny.

6. Dotlenienie organizmu

Dzięki aktywności ruchowej organizm staje się bardziej dotleniony, ponieważ pęcherzyki płucne wydalają szkodliwy dwutlenek węgla o wiele szybciej i wydajniej. Dzięki temu, komórki otrzymują większą dawkę tlenu, co prowadzi do poprawy ogólnej kondycji organizmu.

7. Lepsze ukrwienie

Wysiłek fizyczny znacząco wpływa na przepływ i ciśnienie krwi, przez to tkanki otrzymują jej odpowiednią ilość, a narządy stają się lepiej ukrwione. Wydajniejszy staje się też transport materiałów budulcowych, energetycznych i metabolitów.

8. Energia

Paradoksalnie, im więcej ćwiczymy, tym mamy więcej wigoru i energii życiowej. Organizm regularnie poddawany wysiłkowi trudniej odczuwa zmęczenie i jest wciąż „nabuzowany”.

9. Oczyszczanie

Ćwiczenia wspomagają wydalanie szkodliwych toksyn z organizmu. Intensywne pocenie się ułatwia pozbywanie się martwych komórek i zanieczyszczeń skóry, a wraz z potem usuwana jest sól, której nadmiar może prowadzić do wielu niebezpiecznych schorzeń. Organizm pozbywa się także sebum, łoju skórnego.

10. Koordynacja fizyczna

Wszystkie ćwiczenia fizyczne sprawiają, że ciało staje się gibkie i wdzięczne, a my sami zaczynamy je lepiej czuć i kontrolować. To ważne dla zachowania odpowiedniej równowagi psychofizycznej.

Oto 10 podstawowych, najważniejszych punktów określających, dlaczego ćwiczenia fizyczne są tak ważne w naszym codziennym życiu.